Sneller afvallen doe je zo

Sporten zorgt dat je extra energie verbruikt. En als je meer verbruikt dan je inneemt, verlies je sneller gewicht. Welke sporten zijn het meest effectief?

Wie gezond wil afvallen, kan het beste kiezen voor een combinatie van conditietraining en krachttraining. Bij conditietraining wordt een groot deel van de energie uit het verbranden van vet gehaald. Hardlopen, fietsen, schaatsen, aerobics en andere sporten waarbij het hele lichaam zich inspant, stimuleren dit.

Met krachttraining worden bepaalde spiergroepen sterker gemaakt. Spierweefsel gebruikt meer energie dan vetweefsel, ook in rust. Door je spieren te trainen verbruik je dus meer energie, ook als je stilzit achter de computer bijvoorbeeld.

Om af te vallen gaat het om de totale hoeveelheid energie die je verbruikt. Met deze combinatie bereik je het snelst resultaat: een gezond, slank en gespierd lichaam. De afwisseling van conditietraining en krachttraining zorgt er bovendien voor dat sporten langer leuk blijft en je het dus langer volhoudt.

Geen blessures

Wie nooit veel heeft bewogen en opeens gaat sporten, moet blessures zien te voorkomen. Bouw je work-out langzaam op. Door te beginnen met lichte krachttraining zorg je dat je spieren geleidelijk aan sterker worden.

Je lichaam kan dan beter tegen de belasting van het sporten. Als je sport onder begeleiding kun je hierover advies inwinnen. En bij (langdurige) klachten ga je naar de huisarts.

 

Bron: nu.nl (10.11.2016)

By | 2017-08-04T10:47:14+00:00 november 20th, 2016|Nieuws|0 Comments

About the Author: